Sidor

onsdag 8 januari 2014

Julklappsmössor

Mössan blev tydligen årets julklapp här i huset, råkade sy mössor till nästan alla… Här är de alla:
Mössor till mamma och pappa som bor i den lilla, lilla byn Kronidan uppe i Lappland. Snöflingorna har jag ritat själv och de är i reflexmaterial. Mössorna är fleecefodrade. 

Från sidan. På baksidan finns också en liten reflexsnöstjärna.

Lilla Majken fick en fleecefodrad mössa med rött foder i detta ljuvliga Lillestofftyg.

Denna mössa sydde jag till okänd mottagare eftersom den var med i julklappsleken. Nästan alla i min svärfamilj heter Levin, så jag gjorde denna på skoj. Den hamnade hos min svägerska som blev mkt snygg i den!

Mössor till lillasyster med familj, den lilla mössan är till deras bebis. Dessa mössor har jag inte hittat på själv, utan jag såg likadana för ganska länge sedan på Vi Sytokiga på Facebook. Ända sedan jag såg dem har jag velat göra likadana till denna storfiskande familj, så det var roligt att det äntligen blev av!


Felix har pratat om dinosauriemössan ända sedan jag gjorde en precis sådan här till hans kompis som fyllde fyra år. Så nu tog jag min sista gröna vinyl och gjorde en likadan, och även denna har reflexdinosauriefotavtryck på baksidan. Ville egentligen ha namnet på mössan, men det känns lite dumt så jag satte det på buffen istället för där syns det inte lika tydligt när overallen är på också. Han blev så stolt och glad!


En dinosauriemössa till bonusdottern med tyg som hon själv valt ut. Den fick hon tidigare i höstas, så nu gjorde jag en fleecefodrad buff till henne i julklapp.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar