Sidor

lördag 26 juni 2010

Filtinspiration och galna små djur

Åhh, jag snubblade precis in på IA NYCKELPIGA's blogg och OJ vilka fina filtar hon virkat! Jag blev så himla sugen. Kanske får ta och fixa fram lite gosigt garn och virka en liten filt till Lilleman här framöver... Jag som inte aaaalls har nog många halvfärdiga projekt liggandes kors och tvärs redan. Hm. Men det spritter i mig att få göra en massa fina grejer, jag hinner bara inte med!

Idag har lilla bonusdottern fått rita ett eget mönster till ett djur, det blev en fin liten katt. Sen fick hon själv välja vilka färger den skulle sys i, och valet föll på rosaprickig baksida och gul framsida. Har klippt ut den figuren plus ett par egna figurer - en som går under arbetsnamnet "Den galna kaninen", och en apliknande figur som jag lånat idé om från barndopet jag var på här om sistens, men som jag modifierat efter egen lust. Klippte dessutom till lite delar av filt som jag ska sy en indianvaddetnuheter av (en sån man har runt huvudet med fjädrar på). Det är ju alltid roligt att klä ut sig när man är liten! Hoppas på att få tid att sy allt detta snart...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar