Sidor

söndag 6 juni 2010

Handduk och små djur



När jag gick hemma och väntade på att bebisen skulle komma sydde jag en massa små djur av olika slag. En del av dem hängde jag upp som en mobil över skötbordet, och en del fick bli en sådan där moj man hänger över barnvagnen. Handduken har jag sytt av en handduk från Ikea för 10:-. Huvan är gjord av en mindre handduk som kostade hela 5 spänn. Sen har jag sytt på öron och ögon och broderat nos och mun. Vet inte riktigt vad det blev för djur... Kanske ett lamm? Blev inte riktigt som jag tänkt mig, men så går det när man improviserar sig fram på frihand.

De små djuren visade sig bli väldigt populära! Särskilt den gröna fladdermusen i mitten, den kan min lilla pojke ligga och titta på och prata med hur länge som helst.




När jag sen kom på att han nog behövde en mobil över sängen också så orkade jag inte sy fler små djur. De är ju ganska pilliga att göra, och nu är det i princip omöjligt att sitta vid symaskinen längre. Så då fick det bli små Ikeadjur för 5 kr stycket som hängdes upp i ett par hopmonterade barngalgar. Till min stora förtjusning verkar han dock gilla mammas hemmagjorda bättre! :-D


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar