Sidor

onsdag 16 juni 2010

Virkeri

Idag har jag varit på virkeri i Kristianstad! Oj, vad kul det var, även om jag inte fick så mycket virkat pga en viss bebis som tyckte det var lite småtråkigt. Det anordnades på Helylle, och där var en hel bunt med glada virkare. Himla mysigt. Önskar det fanns något liknande här i närheten också. Och hade varit särskilt kul att virka amigurumis tillsammans med andra, är ju lite ensamt att sitta hemma och knåpa. Jag fick lära mig göra kärleksknutar, det var ju inte så svårt som det såg ut. Kanske måste göra en sådan sjal någon dag... Tur jag har så mycket tid att sitta och virka, *ironisk*!

Kunde även passa på att köpa mer garn till min mössa jag håller på med, det jag köpte i fredags räckte inte riktigt i rosa och lila. Lite störigt att det rosa tog slut när det var 6 maskor kvar... Hade inte direkt lust att repa upp hela det varvet, för då tyckte jag att det skulle bli lite för smal rosa rand. Den blir nog rätt bra tror jag. Och så kunde jag inte hålla mig från att köpa ytterligare tre nystan i en annan färg som jag ska virka ett par söta ballerinatofflor av! Herregud, jag börjar bli som min mamma som har tonvis med garn överallt. Men det är som en drog! Garn och tyg kan man inte få för mycket av!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar