Sidor

måndag 29 april 2013

Set med bebiskläder till lillasysters bebbe

Jag ska bli moster igen! I juli kommer min lillasyster få en liten, liten bebis :-) Sydde detta lilla set med body och byxor och en liten mössa. Pimpade bodyn med en liten ficka och armbågslappar i samma tyg som byxorna och mössan. Mönster från Ottobre men modifierade. Det saknas tryckknappar på bodyn, men den färg jag ville ha från 3exter var slut. Provade beställa en annan röd, men det blev inte bra så jag måste byta. Annars blir det inte som jag tänkt mig, att tryckknapparna skulle utgöra ytterligare en röd detalj. Sydde denna innan jag fick min Coverpro så bandkantning en är gjord med tvillingnål. Hoppas det ska passa!








Byxorna blir tre olika storlekar beroende på hur man viker upp mudden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar